Горум Божество
Источник Основная книга правил
Солдаты возносят хвалу Железному Владыке, богу битвы, силы и оружия. Горум уважает силу и власть, призывая свою паству развязывать войну и вступать в сражения, чтобы лучше угодить ему.
Тип Божества региона Внутреннего Моря
Наказы одерживать победу в честном бою, превозмогать себя, сражаться в доспехах
Табу убивать пленных или сдающихся врагов, избегать столкновений путём переговоров, побеждать в сражении с помощью нечестных приёмов или непрямого действия магии
Зоны озабоченности битва, сила и оружие
Мировоззрение последователей ХН, ХЗ
Божественный источник Повреждение или Излечение
Божественный навык Атлетика
Любимое оружие Двуручный меч
Домены уверенность, разрушение, мощь, рвение
Заклинания жрецов: 1 круг: Верный удар , 2 круг: Увеличение , 4 круг: Буря клинков
Источник Gods & Magic
Minor Boon: Gorum grants you a weapon whenever you need one. You can use an Interact action to draw a 0-level non-magical iron weapon, even if you have no weapons on your person. Such a weapon lasts only as long as you continue using it to attack, and it can’t be sold, given away, melted for scrap iron, или the like.
Moderate Boon: Your blows become unstoppable, carrying the momentum of Gorum’s thrill for battle. Your Двуручный меч Strikes gain the Напористое trait.
Major Boon: Gorum feeds you the zeal of his undying warriors, allowing you to draw upon your own life force to fight on and on without falling. Whenever you would be reduced to 0 Hit Points, you are instead healed to half your maximum Hit Points and become Обречённость (or increase your doomed condition by 1).
Minor Curse: Gorum rewards cowardice with frailty. Any armor you wear and shield you wield reduces its item bonus to AC by 2 (minimum 0) and its Hardness, Hit Points, and Break Threshold by half.
Moderate Curse: You’ve lost the glory of slaying a worthy opponent. All of your weapon and unarmed attacks decrease their damage dice by one step, and all your attacks are Несмертельное .
Major Curse: You are unable to keep up with the rigors of combat. The moment a combat breaks out, you become Утомление and Замедление . At the end of each of your turns, your slowed condition increases by 1. These conditions end only when you are no longer in combat.
Солдаты возносят хвалу Железному Владыке, богу битвы, силы и оружия. Горум уважает силу и власть, призывая свою паству развязывать войну и вступать в сражения, чтобы лучше угодить ему.
Тип Божества региона Внутреннего Моря
Наказы одерживать победу в честном бою, превозмогать себя, сражаться в доспехах
Табу убивать пленных или сдающихся врагов, избегать столкновений путём переговоров, побеждать в сражении с помощью нечестных приёмов или непрямого действия магии
Зоны озабоченности битва, сила и оружие
Мировоззрение последователей ХН, ХЗ
Преимущества последователей
Divine Ability Сила или ВыносливостьБожественный источник Повреждение или Излечение
Божественный навык Атлетика
Любимое оружие Двуручный меч
Домены уверенность, разрушение, мощь, рвение
Заклинания жрецов: 1 круг: Верный удар , 2 круг: Увеличение , 4 круг: Буря клинков
Divine Intercession
Gorum views things very simply: one either fights and earns his favor, или one is a coward and receives only scorn.Источник Gods & Magic
Minor Boon: Gorum grants you a weapon whenever you need one. You can use an Interact action to draw a 0-level non-magical iron weapon, even if you have no weapons on your person. Such a weapon lasts only as long as you continue using it to attack, and it can’t be sold, given away, melted for scrap iron, или the like.
Moderate Boon: Your blows become unstoppable, carrying the momentum of Gorum’s thrill for battle. Your Двуручный меч Strikes gain the Напористое trait.
Major Boon: Gorum feeds you the zeal of his undying warriors, allowing you to draw upon your own life force to fight on and on without falling. Whenever you would be reduced to 0 Hit Points, you are instead healed to half your maximum Hit Points and become Обречённость (or increase your doomed condition by 1).
Minor Curse: Gorum rewards cowardice with frailty. Any armor you wear and shield you wield reduces its item bonus to AC by 2 (minimum 0) and its Hardness, Hit Points, and Break Threshold by half.
Moderate Curse: You’ve lost the glory of slaying a worthy opponent. All of your weapon and unarmed attacks decrease their damage dice by one step, and all your attacks are Несмертельное .
Major Curse: You are unable to keep up with the rigors of combat. The moment a combat breaks out, you become Утомление and Замедление . At the end of each of your turns, your slowed condition increases by 1. These conditions end only when you are no longer in combat.